Хореографията, която осмисли първия полуфинал на Евровизия

0
5

 

Първият полуфинал на Евровизия във вторник вечер течеше нормално. Както всеки път, държава след държава, песен след песен, успешни и неуспешни сценични решения, цветно музикално събитие.

Най-силната част от събитието обаче беше представяне, за което не можеше да се гласува. Това беше танцовата хореография ‘The Grey People’ („Сивите хора“), запълваща паузата, в която се обработват резултатите от гласуването. Смело трябва да заявим – замисленото като „пълнеж“ беше най-доброто и най-смисленото от първия полуфинал!

Шестминутният contemporary танц центрира вниманието на публиката върху многото етапи, през които преминава животът на бежанците. Спиращи дъха моменти от хореографията показват бомбардировките, паниката, бягането, прекосяването на морета (което не всички успяват да направят), животът в лагерите, разселването. В края на танца 18-те танцьори измиват боядисаните си в сиво лица, напускат сцената и се сливат с публиката – ярък символ за социалното приемане на бягащите от война. Според шведската SVT, някои от танцьорите са плакали, докато са работили по хореографията. Вярваме им! И ние бяхме доста емоционални…

[youtube youtubeurl="yIcDBqL0lf0" ][/youtube]

 

Танцът е дело на хореографа Fredrik ”Benke” Rydman. Член на шведската Bounce Streetdance Company, Rydman има предишен опит с Евровизия – през 2013 създава встъпителния номер на церемонията (тогава пак провела се в Швеция, но в Малмьо), а миналата година работи върху сценографията на спечелилата конкурса песен „Heroes”. Участва и като съдия в първия сезон на So You Think You Can Dance Scandinavia.

BG Dancer